Un șofer de Tesla a provocat un accident, în timp ce folosea pilotul automat
Filiala WRAL din Carolina de Nord raportează că un medic din Raleigh, pe nume Devainder Goli, se uita la un film pe telefonul său, în timp ce Tesla lui se afla pe pilot automat, când vehiculul a evitat la limită o mașină de poliție, doar pentru a lovi alte două mașini de poliție.
„Din fericire, polițistul l-a împins pe adjunctul nostru din drum când a auzit scârțâitul pneurilor, altfel, într-o clipă am fi putut pierde o viață sau mai multe”, a declarat șeriful Keith Stone din Nash pentru NBC. „Ar fi putut fi cu adevărat tragic”, a completat el.
Cât de sigur este pilotul automat Tesla?
O fotografie publicată de WRAL arată partea unuia dintre autoturismele poliției care s-au zdrobit puternic după impact, cu anvelopa din spate, pe partea stânga, aproape complet deconectată de șasiu.
Șoferii ambelor mașini ale poliției nu se aflau în ele în momentul accidentului, potrivit WRAL, iar șoferul vinovat, Goli, a fost acuzat de încălcarea regulilor de circulație și vizionarea unui dispozitiv în timp ce conducea.
Incidentul este doar unul dintre numeroasele accidente care atrag atenția asupra comercializării mașinilor Tesla cu capacități și funcții limitate de condus. Criticii susțin că numirea funcției „pilot automat” – și exagerarea a ceea ce spune compania că va produce, în cele din urmă, „capabilități complete de autoconducere” oferă șoferilor Tesla așteptări nerealiste pentru ceea ce sistemul este capabil în prezent. Pilotul automat impune șoferilor să își țină mâinile pe volan, dar terții au vândut chiar și dispozitive destinate să ocolească această limitare.
„Trebuie să vină un moment în care trebuie să înțelegem că automatizarea nu poate face totul”, a spus Stone pentru WRAL. „Nu ne îmbunătățește siguranța și, în această situație, ar fi putut ucide doi oameni ai legii”, a completat el.
Cum a ajuns pilotul automat de pe mașinile Tesla să fie un pericol pe șosele
Criticii modului „pilot automat” al Tesla au susținut mult timp că numele este înșelător și sugerează șoferilor că mașina lor se poate descurca mai mult cu condusul efectiv decât poate de fapt.
Însă CEO-ul Elon Musk – care a susținut în mod repetat că Tesla se află în vârful vehiculelor complet autonome – nu are nicio problemă în sensul acesta. De fapt, crede că a critica numele „autopilot” este „idiot”, a spus el pentru Automotive News. Denumirea unui sistem Tesla de conducere asistată autopilot sugerează șoferilor că mașinile sunt, de fapt, autonome. Mai mult, când a fost întrebat dacă Tesla ar avea în vedere schimbarea numelui, Musk a răspuns: „Absolut nu. Este ridicol”.
Dar sunt mai multe chestiuni în joc, în ceea ce privește dezbaterea „autopilot”, în afară de mândria lui Musk. Modul autopilot a fost legat de o serie de accidente fatale de mașini și probleme legale.